Rowery crossowe swoją popularność zawdzięczają uniwersalności. Dla codziennych amatorów jednośladów jest to najbezpieczniejszy wybór wśród dostępnych rodzajów rowerów. Dzięki swojej uniwersalności sprawdzi się zarówno do jazdy po mieście jak i w terenach bardziej wymagających.

Rower crossowy – charakterystyka

O rowerach typu cross chodzą opinie, że są najbardziej wszechstronne wśród dostępnych modeli na greenbike.pl. Stanowią swoistą równowagę pomiędzy rowerem szosowym a górskim. To właśnie zachowanie tej równowagi sprawia, że jest tak często wybierany przez entuzjastów wycieczek rowerowych. Opony zastosowane w crossach są cieńsze od tych stosowanych w rowerach górskich, co ułatwia jeżdżenie po drogach asfaltowych i miejskich ścieżkach rowerowych. Są jednak szersze od stosowanych w rowerach szosowych, co znowu sprawia, że bez problemu poradzą sobie na drogach nieutwardzonych. Siodełko w rowerach crossowych jest wygodne i umieszczone poniżej linii kierownicy, co zapewnia wygodną pozycję podczas jazdy.

Główne cechy roweru crossowego to:

  1. Opony odpowiednie zarówno na asfalt jak i drogi nieutwardzone
  2. Wygodne siodełko ustawione poniżej kierownicy
  3. Duże koła i wrażliwe hamulce
rower crossowy

Dla kogo odpowiednie są rowery crossowe?

Rower crossowy jest najlepszym wyborem dla osób jeżdżących rekreacyjnie. Pozwala na brak ograniczeń związanych z wyborem trasy wycieczki rowerowej. Stworzony właśnie z myślą o swojej wszechstronności, pozwala rozwijać komfortowe prędkości na miejskich ścieżkach rowerowych jak i zapewnia odpowiednią przyczepność na drogach leśnych i szutrowych. Rower crossowy jest odpowiednim wyborem dla osób używających roweru przy codziennym przemieszczaniu się po mieście – na przykład podczas drogi do pracy. Użytkowanie crossa umożliwia komfortowe przemieszczanie się po mieście, a w przypadku, gdy najdzie nas ochota na wycieczkę po lesie nie musimy zmieniać roweru – ponieważ cross sprawdzi się i w takich warunkach. Chcąc opisać zalety roweru crossowego w jednym zdaniu, najłatwiej opisać go jako: Idealny kompromis pomiędzy rowerem szosowym a górskim.